9004030512 |
Les altes capacitats en el marc de l'escola inclusiva |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
14/10/2020 - 20/1/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
SG de Planificació i Gestió d'Educació Inclusiva
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
DAC Les altes capacitats en el marc de l'escola inclusiva
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs d'iniciació per a l'atenció a l'alumnat que presenta altes capacitats intel·lectuals. Es planteja dins del marc de l'educació inclusiva, i té a veure amb la capacitat dels sistemes educatius d'oferir una educació eficaç i de qualitat per a tot l'alumnat, amb la voluntat d'oferir-la en entorns comuns i compartits. L'adopció de mesures d'atenció educativa per a aquests alumnes es fonamenta en el principi d'equitat i d'igualtat d'oportunitats.
A tot aquest alumnat, la resposta educativa ha d'ajudar-lo en la seva maduració personal, cognitiva i social. Cal tenir clars els conceptes, saber detectar les necessitats a partir d'indicadors, valorar-les, reconèixer perfils i adoptar conjuntament la millor resposta educativa en el marc de l'entorn educatiu ordinari.
Complementàriament al treball dels professionals hi ha la col·laboració amb les famílies.
|
| |
Objectius |
- Situar les intervencions amb els alumnes amb altes capacitats en el marc de l'educació inclusiva.
- Reflexionar sobre la importància de dotar aquest alumnat dels ajuts necessaris per a una maduració cognitiva, emocional i social equilibrades.
- Conèixer els trets identificadors de les altes capacitats per detectar-los i valorar-los adequadament.
- Situar els diferents perfils que pot presentar l'alumnat amb altes capacitats en alguns dels models interpretatius existents.
- Descobrir els mites i estereotips existents que dificulten o ignoren les necessitats de suport educatiu.
- Disposar d'estratègies per atendre l'alumnat en l'entorn ordinari.
- Conèixer recursos existents.
|
| |
Continguts |
- L'educació inclusiva. Marc teòric i conceptual de les altes capacitats intel·lectuals. Característiques que presenta l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
- Desfent mites i estereotips sobre les altes capacitats intel·lectuals. Paper dels docents i especialistes.
- De la detecció inicial a la valoració psicopedagògica. L'assessorament i l'orientació psicopedagògica. El paper dels docents i dels especialistes, tant de centre com d'EAP.
- El context escolar i familiar en l'atenció a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals. Equips directius, equips docents i tutors. Cap a una intervenció compartida.
- Propostes i models d'intervenció a l'aula.
- Una modalitat d'intervenció global en el marc de l'escola inclusiva a l'educació primària i a secundària.
- El desenvolupament de la creativitat i de la motivació per la feina.
- Els recursos per atendre l'alumnat amb altes capacitats
|
| |
Observacions |
El funcionament del procés d'inscripció i d'altres aspectes relacionats amb les activitats de formació es pot consultar a la pàgina d'.
|
| |
Formador/a |
Natividad Ruiz
|
| |
Avaluació |
- Satisfacció de les persones participants i formadores en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
- Participació activa als fòrums.
- Aprofitament i transferència immediata d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
- Tenir una avaluació positiva de les activitats de participació i de les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats).
- Tenir una avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
- Haver complimentat el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de tots els nivells educatius.
En el procés d'adjudicació de places per a aquestes activitats, en primer lloc s'atendran les peticions prioritzades.
|
| |
E-mail |
ensadi@xtec.cat
|
| |
|
|